Review: The Holiday

Iris (Kate Winslet) en Amanda (Cameron Diaz) zijn twee totaal verschillende vrouwen met totaal verschillende levens. De een woont in een romantische Engelse cottage, de andere in een chique buurt in Hollywood. Ze hebben maar een ding gemeen: hun eeuwige pech met mannen. Wanhopig op zoek naar een vlucht uit hun leventje, ontmoeten ze elkaar op het internet en besluiten ze, impulsief, van huis te ruilen. Beiden vinden ze wat ze nooit hadden verwacht ooit nog te vinden: een nieuwe liefde. Ze komen er achter dat een verandering van adres daadwerkelijk je leven kan veranderen.

Amanda woont in een groot huis, is een echte workaholic en is eigenaresse van een bedrijf dat filmtrailers maakt in Los Angeles. Iris daarentegen werkt voor de Telegraaf in Londen en woont in een klein maar schattig huisje. Als ze erachter komt dat haar grote liefde verloofd is met iemand anders, besluit ze om op vakantie te gaan. Ondertussen komt Amanda erachter dat haar vriendje is vreemdgegaan en ze zet hem het huis uit. Ook zij besluit dat ze er tussenuit moet.
Het is leuk om te zien hoe Amanda haar grote huis ruilt voor een klein, lief huisje op het Engelse platteland. In eerste instatie wil ze daar echt niet blijven, maar dan ontmoet ze de liefde van haar leven: de broer van Iris, Graham. Maar Amanda heeft haar ticket terug al geboekt, iets wat ik zo jammer vond van haar. Maar glukkig besluit ze op de luchthaven om terug te gaan naar Graham, in Surrey.
Ondertussen heeft Iris de tijd van haar leven. Het is echt prachtig om te zien hoe ze omgaat met de luxe van het huis, zoals de knopjes naast het bed voor de gordijnen. Ze ontmoet de vriend van Amanda’s ex, Miles, samen met zijn vriendin Maggie. Ook komt ze een oude man, Arthur tegen, en ze worden beste vrienden.
Wat er verder gaat gebeuren tussen Amanda en Graham en welke liefde Iris vindt, ga ik niet verklappen. De film krijgt namelijk een kleine, maar leuke wending als Amanda bij Graham voor de deur staat.

De film The Holiday is een aanrader voor meiden (of jongens) die van echte romantische komedies houden. De actrices, Cameron Diaz en Kate Winslet, zijn de perfecte types voor Amanda en Iris. Amanda in de eerste instantie een beetje arrogant, maar later een romantische vrouw. Jude Law, die Graham, de broer van Iris, speelt, is mijn favoriete acteur in deze film. Hij komt opeens in de film en is daarna niet meer weg te denken.

Mijn beoordeling: 3/5

Hebben jullie The Holiday gezien? En zoja, vonden jullie het ook een mooie film, of was het iets te voorspelbaar? We horen het graag!

One thought on “Review: The Holiday