Review: Evermore – Allyson Noël

Sinds haar ouders en zusje bij een auto-ongeluk zijn omgekomen, kan Ever aura’s zien en andermans gedachten horen. Wanneer ze mensen aanraakt, ziet ze hun hele verleden. Ze doet dan ook al het mogelijke om mensen uit de weg te gaan – tot de knappe en mysterieuze Damen in haar leven komt. Hij is de enige die de chaos in haar hoofd kan laten verdwijnen en de enige die haar echt begrijpt – het is net of hij in haar ziel kan kijken.

Evermore is typisch zo’n boek dat je in een ruk uitleest. Ik heb dit boek zelf in de kast staan en toen ik even geen boek had om te lezen, dacht ik, laat ik Evermore nog een keer lezen. Ik wist niet meer precies hoe het verhaal ging maar ik werd omvergeblazen door het verhaal, zelfs voor de tweede keer. Ik heb het toen de volgende dag nog helemaal uitgelezen. Toen ik het uit had, wist ik weer waarom dit zo’n geweldig boek was. Het verhaal gaat over Ever. Ze is haar ouders verloren, kan gedachten lezen, aura’s zien, iemands levensverhaal te weten komen met één aanraking en ze heeft ook nog eens visioenen. Dan komt Damen ten tonele. Hij maakt haar helemaal gek en hoewel ze het eerst niet wil toegeven, is ze smoorverliefd op hem. Het verhaal is heel mysterieus en zit vol geheimen, je moet gewoon weten hoe het afloopt. Het boek leest heel makkelijk en is een perfecte mix van beschrijvingen en dialogen. Doormiddel van die beschrijvingen heb ik al helemaal mijn ideale Damen in mijn gedachten. Bij dit boek droomde ik echt even weg met mijn perfecte Damen in gedachten. Het is echt een fantasy-boek maar zit ook barstensvol romantiek en spanning.

Als je van de Twilight-serie houdt, dan vind je dit boek ook helemaal geweldig. Door de combinatie van het mysterieuze verhaal en de fijne schrijfstijl zal je omgeblazen worden door dit verhaal. En nog geweldiger is dat dit boek het begin is van een serie van 6 boeken, waarvan er al 5 in het Nederlands zijn vertaald. Als je het dus een leuk boek vindt, heb je nog veel op te lezen. Heerlijk!

Mijn beoordeling: 3/5 sterren